«Ойын арқылы оқыту» - біздің тәжірибеміз

Балалар ойнасын, ал ойын оларды қуантады, қызықтырады және сонымен бірге оларға үлкен пайда әкеледі!

Е.А. Покровский.

Мектепке дейінгі білім берудің негізгі типтік бағдарламасының құрылымына қашықтықтан оқытуды енгізу контекстінде маңызды айырмашылық мектеп жасына дейінгі балалық шақ кезеңіндегі баланың даму заңдылықтарына сәйкес келмейтін ұйымдасқан іс-әрекеттердің оқу-тәрбие процесінен алынып тасталуы болып табылады. Сондықтан, біздің алдымызда, мектепке дейінгі мекеме педагогтары, балалармен жұмыс істеудің басқа нысандары мен әдістерін іздеу өзекті болып табылады. Өзгерістің мәні оқу үдерісінің моделіне де қатысты. Мектепке дейінгі жастағы балаларды оқытпай, дамыту керек. Жас ерекшеліктеріне сәйкес келетін іс-әрекеттер – ойындар арқылы дамыту қажет. Мектеп жасына дейінгі балалардың жетекші іс-әрекеті ойын болып табылады. Дұрыс ұйымдастырылған жағдайда ойын баланың физикалық, интеллектуалдық және тұлғалық қасиеттерін дамытуға, ұйымдасқан іс-әрекеттің алғышарттарын қалыптастыруға және мектеп жасына дейінгі баланың әлеуметтік жетістігін қамтамасыз етуге жағдай жасайды. Бала дамуының өзара байланысты үш бағыты:сезіну, үйрену, жасау, баланың табиғи ортасына үйлесімді түрде бейімделу – ойын ол үшін әрі ойын-сауық, әрі адамдар, заттар, табиғат әлемін, сонымен қатар оның қиялының ауқымын тану тәсілі болып табылады. Біздің жұмысымызда дидактикалық ойындарға үлкен орын берілген. Олар балалардың бірлескен және дербес іс-әрекетінде де қолданылады. Дидактикалық ойындар оқу құралдарының қызметін атқарады – балалар заттардың ерекшеліктерін меңгереді, жіктеуге, жалпылауға, салыстыруға үйренеді. Дидактикалық ойындарды оқыту құралы ретінде пайдалану балалардың оқу әрекетіне қызығушылығын арттырады, бағдарламаны жақсы меңгеруді қамтамасыз етеді. Мектеп жасына дейінгі балалармен жұмыс жасауда дидактикалық ойындардың әртүрлі түрлері қолданылады, олар балаларға әр түрлі іс-әрекет түрлерін үйретеді. Ойын мұғалімнің оқуды қоса алғанда, барлық оқу міндеттерін шешетін ең маңызды әрекет ретінде әрекет етеді. Балаларды оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастырудың тәсілдері қайта қаралды. Балабақшада, яғни сыныптарда оқыту үлгісінен бас тарту біздің балабақша тәрбиешілеріне мектеп жасына дейінгі балаларды олар туралы білмей-ақ оқытуға мүмкіндік беретін балалармен жұмыстың жаңа түрлеріне көшуге мәжбүр етті.Егер бұрын мұғалімнің негізгі тәрбиелік күш-жігері сабақ өткізуге бағытталған деп есептелсе, қазір тәрбиелік әлеуеті мұғалімдер мен балалардың бірлескен іс-әрекетінің барлық түрлері үшін танылады. Біз тәрбиешілер ретінде болашақ мектеп жасына дейінгі баланың мектепке табысты бейімделуі үшін қажетті әлеуметтік дағдылары мен дағдыларын қалыптастырамыз, біртұтас дамушы әлемді – мектепке дейінгі және бастауыш білім беруді ұйымдастыруға ұмтыламыз.Мектепке дейінгі жастағы баланың денсаулығын нығайту үшін физикалық белсенділікке ерекше көңіл бөлінеді.Кішкентай балалармен жұмыс істегенде мен негізінен ойын, сюжетті және оқу әрекетінің кіріктірілген түрлерін қолданамын, үлкенірек балалармен оқу әрекеті дамытушылық сипатта болады. Біз балаларды шығармашылық серіктестікке, бірлескен жобаны талқылауға, олардың күштері мен мүмкіндіктерін бағалауға үйретеміз. Балалардың үнемі ойында болатынын атап өткім келеді, олар үшін бұл өмір салты, сондықтан қазіргі педагогтар ретінде біз кез келген әрекетті балалар ойынына органикалық түрде «енгіземіз», бұл тәрбиелік әсерді маңыздырақ етеді. Ойын балалардың өмірін ұйымдастырудың мазмұны мен формасына айналды.Ойын сәттері, жағдаяттар мен әдістемелер баланың іс-әрекеті мен қарым-қатынасының барлық түрлеріне кіреді. Біз балалардың күнделікті өмірін қызықты нәрселермен, ойындармен, есептермен, идеялармен толтырамыз, әр баланы мазмұнды іс-әрекеттерге қосамыз, балалардың қызығушылықтары мен өмірлік белсенділігін жүзеге асыруға үлес қосамыз. Мектеп жасына дейінгі бала – ойнайтын адам, сондықтан стандартта оқыту баланың өміріне балалар ойынының қақпасы арқылы енетінін қарастырады.

Мақаланы құрған күні 18.10.2022 15:46

Мақаланы жаңартқан күні 02.11.2022 10:17

Премьер coronavirusОфициальный интернет-ресурс Северо-Казахстанской областиӘділет